Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ ίσως αναστέλλει τη δημιουργία πέτρας στη χολή, καταλήγει μελέτη Βρετανών επιστημόνων, τα αποτελέσματα της οποίας ανακοινώθηκαν στο ετήσιο συνέδριο του αμερικανικού οργανισμού «Εβδομάδα Πεπτικών Νοσημάτων» που διεξήχθη στο Σικάγο των ΗΠΑ.
Οι «πέτρες στη χολή» (οι χολόλιθοι, όπως αποκαλούνται επιστημονικά) σχηματίζονται στην χοληδόχο κύστη και αποτελούνται κυρίως από χοληστερόλη και χολικά άλατα. Το μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι χολόλιθοι χοληστερόλης.
Τα φρούτα περιέχουν περισσότερες ωφέλιμες αντιοξειδωτικές ουσίες απ΄ ό,τι νόμιζαν έως τώρα οι ειδικοί, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Επιστήμονες από το Ίδρυμα Μελέτης Τροφίμων του Νόργουιτς, στην Αγγλία, ανέλυσαν στο εργαστήριο μήλα, ροδάκινα και νεκταρίνια και διαπίστωσαν ότι περιέχουν πενταπλάσιες ποσότητες πολυφαινολών απ΄ ό,τι υπολόγιζε έως τώρα η επιστημονική κοινότητα.
Τρία μήλα την ημέρα τον καρδιολόγο κάνουν πέρα. Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Λιντς στη Βρετανία ανακάλυψαν ότι η καθημερινή κατανάλωση (έστω και λίγο) μεγαλύτερων ποσοτήτων φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής αλέσεως και φασολιών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας έπειτα από μεγάλη ανασκόπηση μελετών σχετικά με την επίδραση των διαιτητικών ινών στην υγεία.
Νέες ενδείξεις ότι η αυξημένη χοληστερόλη στο αίμα αποτελεί «δείκτη» του κινδύνου εκδήλωσης νόσου Αλτσχάιμερ ανακάλυψαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Ντέιβις (UCD).
Οι επιστήμονες εξέτασαν 74 άνδρες και γυναίκες ηλικίας άνω των 70 ετών, οι οποίοι είχαν φυσιολογική έως μετρίως διαταραγμένη νοητική λειτουργία.
Μια νέα μελέτη μας αποκαλύπτει ποια είναι η κατάλληλη ώρα για να πιούμε καφέ χωρίς να επηρεαστεί η ποιότητα και η διάρκεια του βραδινού ύπνου, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Journal of Clinical Sleep Medicine.
Ερευνητές από το Ερευνητικό Κέντρο Διαταραχών του Ύπνου του Νοσοκομείου «Henry Ford» στο Μίσιγκαν των ΗΠΑ, με επικεφαλής τον Δρ Κρίστοφερ Ντρέικ, ανέλυσαν τις επιπτώσεις της καφεΐνης στον ύπνο, σε διάφορα χρονικά ορόσημα πριν τη νυχτερινή κατάκλιση.
Η συχνή κατανάλωση παγωμένων ροφημάτων, ακόμη και νερού, μπορεί να παίζει ρόλο στην εξάπλωση του διαβήτη και της παχυσαρκίας, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Προ των πυλών βρίσκεται η εποχική γρίπη. Το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) βρίσκεται σε επιφυλακή καθώς αναμένεται το (σύνηθες) επιδημικό κύμα της εποχικής γρίπης από τον Ιανουάριο.
Σύμφωνα με την πρόσφατη επιδημιολογική έκθεση του Κέντρου, οι επισκέψεις σε γιατρούς για γριπώδη συνδρομή είναι αυξημένες, ωστόσο η γενική εικόνα για τη δραστηριότητα της γρίπης είναι ότι κινείται σε χαμηλά επίπεδα.
Τα παιδιά που θηλάζουν περισσότερους από έξι μήνες έχουν καλύτερες γνωστικές, γλωσσικές και κινητικές ικανότητες ως νήπια, σύμφωνα με ελληνική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal of Epidemiology and Community Health.
Παλαιότερη μελέτη είχε συσχετίσει τον θηλασμό με καλύτερες ικανότητες σκέψης και μνήμη. Είναι όμως, η πρώτη φορά που ο μητρικός θηλασμός σχετίζεται με τις λεκτικές ικανότητες καθώς και την κινητική ανάπτυξη του παιδιού.
Η υπερβολική γυμναστική είναι εξίσου επιζήμια για την ψυχική υγεία και την αυτοεκτίμηση με την καθιστική ζωή, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Επιστήμονες από την Ελβετία και τον Καναδά ανακάλυψαν ότι οι έφηβοι και οι νεαροί ενήλικες που γυμνάζονται πάρα πολύ έχουν αυξημένες πιθανότητες χαμηλής αυτοεκτίμησης, άγχους και στρες σε σύγκριση με όσους γυμνάζονται πολύ λίγο έως καθόλου.

