Κυριακή, Σεπτέμβριος 22, 2024
Follow Us
Σάββατο, 16 Μαϊος 2020 09:59

Στις κορυφές Χαμίτης, Τσανακτσής και Βουλγάρα του Βερμίου (βίντεο)

Το Βέρμιο είναι οροσειρά της Μακεδονίας. Παλαιότερα ονομαζόταν και Δόξα. Καταλαμβάνει τμήμα του νομού Ημαθίας, του νομού Κοζάνης και του νομού Πέλλας. Η ψηλότερη κορυφή του έχει υψόμετρο 2.065 μέτρα και βρίσκεται κοντά στη Νάουσα.

Η διαδρομή ξεκινά από το τέρμα του ασφαλτοστρωμένου δρόμου στο Χιονοδρομικό 3-5 πηγάδια. Εκεί ακολουθούμε την δεξιά από τις τρεις πίστες και στα 750 μ περίπου ξεκινά στα δεξιά μονοπάτι που ανηφορίζει προς το δάσος. Μετά από 1 χμ περίπου φτάνουμε σε χωματόδρομο στη θέση πηγή (υπάρχει ξεθωριασμένη ταμπέλα) όπου πάμε αριστερά. Στα 200μ συναντάμε άλλη διασταύρωση όπου πάμε πάλι αριστερά. Μετα απο 700 μ συναντάμε το καταφύγιο. Εκεί ο χωματόδρομος πάει αριστερά προς τις κεραίες. Εμείς πάμε δεξιά σε μονοπάτι σημασμένο με κόκκινα σημάδια που οδηγεί στην κορυφή Χαμίτης (2062μ). Χαρακτηριστικό της κορυφής είναι οι μεγάλοι βράχοι που υπάρχουν και το πέτρινο κολωνάκι λίγο κάτω απο την κορυφή. Μετά ακολουθούμε την κορυφογραμμή προς την πέτρινη στήλη (εικόνισμα) και την κορυφή Τσανάκης ή Τσανακτσής όπου υπάρχει μικρή πέτρινη στήλη σνα εκκλησάκι. Συνεχίζουμε με πορεία προς τις κεραίες και αφου περάσουμε την διασταύρωση προς το καταφύγιο πάμε δεξιά προς τις κεραίες στη θέση Βουλγάρα όπου υπάρχει και το σαλέ στο τέλος του αναβατόριου. Κατεβαίνουμε μία απ όλες τις πίστες μέχρι την αρχή της πορείας μας.