Η καρδιά του 11ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αλεξάνδρειας (IASFF11) αρχίζει να χτυπά δυνατά!
Σας προσκαλούμε στην επίσημη Τελετή Έναρξης που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025 στις 19:00, στο Πνευματικό Κέντρο Αλεξάνδρειας.
Η είσοδος για το κοινό είναι 5 ευρώ.
Στο πλαίσιο της τελετής, θα προβληθεί το συναρπαστικό ντοκιμαντέρ των Γιώργου Σπυρίδη και Άννας Αντωνοπούλου
«Ο ΜΠΙΚΟ ΚΑΙ Η ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΟΥ» (διάρκεια 74’).
Μετά την προβολή, οι φίλοι του φεστιβάλ θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν μια μοναδική πατινάδα και ένα αυθεντικό βαλκανικό γλέντι στο Καφέ Σταθμός.
Η ταινία έρχεται από τη Δράση «Προορισμός Ταξίδι» του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και μας ταξιδεύει στον πολύχρωμο κόσμο της βαλκανικής μουσικής, ακολουθώντας τον Μπίκο Αγκούσεφ, τον χαρισματικό μαέστρο, σαξοφωνίστα και κλαρινίστα από τη Στρούμιτσα, και την 12μελή ορχήστρα του Biko Sax Agusevi.
Για 15 χρόνια, κάθε Αποκριά, ο Μπίκο αποχαιρετά την οικογένειά του και μαζί με την μπάντα του ταξιδεύουν στη Νάουσα για να πλημμυρίσουν την πόλη με τους ήχους των χάλκινων και τις μοναδικές, γρήγορες μελωδίες τους, συμβάλλοντας στο καρναβαλικό γλέντι.
Το ντοκιμαντέρ των Άννας Αντωνοπούλου και Γιώργου Σπυρίδη καταγράφει την πορεία της μπάντας από τη Στρούμιτσα έως τη Νάουσα, αποτυπώνοντας στιγμιότυπα από την καθημερινότητά τους, τις πρόβες τους και τους στενούς δεσμούς φιλίας που έχουν αναπτύξει με τους κατοίκους της Νάουσας και της Καστοριάς (Ραγκουτσάρια).
Πρόκειται για ένα ανθρωποκεντρικό ντοκιμαντέρ παρατήρησης, το οποίο, πέρα από τη μουσική, εστιάζει στις ανθρώπινες σχέσεις, στην απλή ζωή των μουσικών και στην πανίσχυρη γλώσσα της βαλκανικής μουσικής που ενώνει τους λαούς, ξεπερνώντας σύνορα και πολιτικές διαφορές.
Σας περιμένουμε να ανοίξουμε μαζί την αυλαία του 11ου IASFF με μουσική, εικόνες και γιορτινή διάθεση!
Σημεία Προπώλησης
• ΚΑΦΕΝΕΟΝ (ΕΟ Αλεξάνδρειας-Κοζάνης 62)
• PRINTLAB (Γρ. Λαμπράκη 68)
• Ηλεκτρονικά μέσω more.com
Βρείτε όλο το πρόγραμμα του φεστιβάλ, πληροφορίες για τις ταινίες, τα σημεία προβολών, την πόλη και τον φορέα του φεστιβάλ ξεφυλλίζοντας τον ηλεκτρονικό κατάλογο εδώ
Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αλεξάνδρειας
Φορέας υλοποίησης ΚΙΝΗΜΑΤΟΔΡΑΣΙΣ
Ανακοινώθηκε η ημερομηνία διεξαγωγής του 12ου Φιλίππειου δρόμου 14.5χλμ (Βεργίνα – φράγμα Αλιάκμονα – Βέροια). Ο Σύλλογος δρομέων Βέροιας και η Αντιδημαρχία Αθλητισμού του Δήμου Βέροιας ανακοινώνουν την ημερομηνία διεξαγωγής του λαϊκού αγώνα δρόμου "12ος ΦΙΛΙΠΠΕΙΟΣ ΔΡΟΜΟΣ 14.5χλμ".
Το πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025: 14.5χλμ (Βεργίνα – φράγμα Αλιάκμονα – Βέροια)
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025: 5χλμ άνω των 15 ετών - 2χλμ γυμνασίων – 1χλμ Δημοτικού)
Προκήρυξη του αγώνα και οδηγίες για τις δηλώσεις συμμετοχής στον αγώνα θα ακολουθήσουν τις επόμενες ημέρες.
Στην ψηφιακή ενδυνάμωση των ηλικιωμένων ατόμων επενδύει ο Δήμος Βέροιας μέσω της υποβολής πρότασης χρηματοδότησης στην Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την επιλογή Δικαιούχων Φορέων που θα συμμετάσχουν στη λειτουργία Κόμβων Ψηφιακής Ενδυνάμωσης Ηλικιωμένων στο πλαίσιο υλοποίησης του Πιλοτικού Προγράμματος «Ψηφιακή Εκπαίδευση και Ενδυνάμωση των Ηλικιωμένων και των Ατόμων με Αναπηρία» του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανεκτικότητας ‘Ελλάδα 2.0’ με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο Δήμος Βέροιας ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του Υπουργείου προς τους ΟΤΑ Α’ Βαθμού για την ανάπτυξη και λειτουργία συνολικά 120 ψηφιακών κόμβων σε δομές των Δήμων (ΚΑΠΗ, Λέσχες Φιλίας κτλ) όπου 3.600 πολίτες σε όλη τη χώρα, ηλικίας άνω των 65 ετών θα ενδυναμώνονται ώστε να αποκτούν εκείνες της ψηφιακές δεξιότητες που θα τους καθιστούν ενεργούς με αυτοπεποίθηση και ασφάλεια στην αξιοποίηση τη τεχνολογίας στις καθημερινές τους ανάγκες.
Η πρόταση του Δήμου Βέροιας αφορά στην ενδυνάμωση 30 δημοτών που κατατάσσονται στην τρίτη ηλικία, με δημιουργία δύο τμημάτων 15 εκπαιδευόμενων. Βασική προϋπόθεση για τη φιλοξενία κάθε κόμβου είναι ο ΟΤΑ να διαθέτει Κοινωνική Δομή Ηλικιωμένων (Κέντρα Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων ΚΑΠΗ, Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων ΚΗΦΗ, κλπ) με αίθουσα συνολικού εμβαδού τουλάχιστον 25 τ.μ., με πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενδυνάμωσης είναι καινοτόμο και περιλαμβάνει τη δια ζώσης εκπαίδευση από ειδικά επιμορφωμένους εκπαιδευτές και ειδικά διαμορφωμένα εκπαιδευτικό υλικό. Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο βασίζεται στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Ψηφιακών Ικανοτήτων- DigComp 2.2, περιλαμβάνοντας ενότητες όπως: ψηφιακός πληροφοριακός προγραμματισμός, επικοινωνία και συνεργασία, δημιουργία περιεχομένου, ασφάλεια και επίλυση προβλημάτων.
Για την υλοποίηση του προγράμματος, υπεύθυνος εκπρόσωπος του Δήμου Βέροιας, θα είναι ο Αντιδήμαρχος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Ψηφιακής Πολιτικής & Καινοτομίας κ. Καλλίστρατος Γρηγοριάδης, ενώ για την λειτουργία του χώρου του ΚΑΠΗ ο Αντιδήμαρχος Κοινωνικών Υποθέσεων, Πρόνοιας, Αλληλεγγύης, Προσχολικής Αγωγής, Υγείας και Εθελοντισμού κ. Αθανάσιος Δέλλας.
Από τον Βουλευτή Ημαθίας της Νέας Δημοκρατίας και Πρόεδρο της Ειδικής Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης Τάσο Μπαρτζώκα, έγινε η παρακάτω δήλωση:
Η αιμοδοσία είναι η μεγαλύτερη πράξη φιλανθρωπιάς προς το συνάνθρωπό μας. Γι' αυτό αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στον Σύλλογο Εθελοντών Αιμοδοτών Μελίκης, για τη δράση και προσφορά τους, όλα αυτά τα χρόνια. Όπως είπα και σήμερα στους αγαπημένους φίλους μου και συγχωριανούς, η πράξη τους είναι ιερή!
Από τον Βουλευτή Ημαθίας της Νέας Δημοκρατίας και Πρόεδρο της Ειδικής Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης Τάσο Μπαρτζώκα, έγινε η παρακάτω δήλωση:
Στο 5ο τουρνουά μπάσκετ "ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΙΜΑΣ" του FILIPPOS BC, στη μνήμη του εμβληματικού παίκτη, προπονητή και ανθρώπου Δημήτρη Γκίμα, που έφυγε τόσο νωρίς από κοντά μας. Στηρίζουμε τον αθλητισμό, ο αθλητισμός είναι ζωή για τα παιδιά μας!
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025, στο πρώην Δημαρχείο Αγγελοχωρίου, ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Άνοια: Απ’ τη Διάγνωση ως τη Φροντίδα». Η δράση διοργανώθηκε από τον Δήμο Ηρωικής Πόλης Νάουσας σε συνεργασία με την Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας Ενηλίκων Ημαθίας και στόχο είχε την ουσιαστική ενημέρωση πολιτών και οικογενειών γύρω από το ζήτημα της άνοιας και της νόσου Alzheimer.
Στην εκδήλωση ανέπτυξαν σημαντικές πτυχές του θέματος οι:
η κ. Καλλιόπη Ελευθεριάδου, Φαρμακοποιός στο Κοινωνικό Φαρμακείο Δήμου Νάουσας,
η κ. Μελπομένη Τσίλη, Νοσηλεύτρια στην Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας Ενηλίκων Ημαθίας,
η κ. Ειρήνη Τσίγκρηλα, Ψυχολόγος στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Νάουσας,
και ο κ. Ιωάννης Ζέμος, Κοινωνικός Φροντιστής στο ΚΗΦΗ Νάουσας.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ. Άννα Ασλανίδου (Εντεταλμένη Σύμβουλος για θέματα Κοινωνικής Κατοικίας), κ. Άννα Βασιλειάδου και κ. Στέλιος Δάγγας, καθώς και ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Αγγελοχωρίου κ. Ευθύμης Σπαθόπουλος και ο Τοπικός Σύμβουλος Αγγελοχωρίου κ. Αντώνης Μπόιτσης. Παράλληλα, παρευρέθηκαν εκπρόσωποι του Κέντρου Κοινότητας, του Κέντρου Κοινότητας με Παράρτημα Ρομά, της Κινητής Μονάδας Ψυχικής Υγείας Ενηλίκων, του Κοινωνικού Παντοπωλείου, του Κοινωνικού Φαρμακείου και του ΚΗΦΗ Νάουσας.
Η εκδήλωση ανέδειξε τη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης και της έγκυρης πληροφόρησης γύρω από την άνοια, αλλά και την ανάγκη παροχής στήριξης στους φροντιστές και τις οικογένειες που καθημερινά δίνουν τη δική τους μάχη με τις συνέπειες της ασθένειας. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη δυνατότητα φιλοξενίας ηλικιωμένων με άνοια στο Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ) Νάουσας και Επισκοπής, το οποίο αποτελεί ένα σημαντικό πλαίσιο φροντίδας και ανακούφισης τόσο για τους ίδιους τους πάσχοντες όσο και για τις οικογένειές τους.
Με τέτοιες δράσεις, ο Δήμος Ηρωικής Πόλης Νάουσας αποδεικνύει έμπρακτα τη δέσμευσή του να βρίσκεται δίπλα στους πολίτες, ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή και προσφέροντας ουσιαστική αρωγή σε όσους έχουν ανάγκη.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής και Βουλευτής Ημαθίας της Νέας Δημοκρατίας, Τάσος Μπαρτζώκας, είχε συνάντηση με τον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Χρήστο Κέλλα, με αντικείμενο τα νέα κρούσματα ευλογιάς αιγοπροβάτων που καταγράφηκαν στην Ημαθία.
Η συνάντηση αποτέλεσε συνέχεια της κοινοβουλευτικής ερώτησης που κατέθεσε πρόσφατα ο Τάσος Μπαρτζώκας, προκειμένου να υπάρξει ουσιαστικός διάλογος με το Υπουργείο για το ζήτημα. Ο Βουλευτής μετέφερε εκ νέου την αγωνία του κτηνοτροφικού κόσμου, ο οποίος λόγω της καραντίνας βρίσκεται αντιμέτωπος με σοβαρές οικονομικές απώλειες, και τόνισε την ανάγκη να υπάρξει νέα πρόβλεψη ενίσχυσης για το 2025.
Ειδικότερα, έθεσε το αίτημα να τροποποιηθούν τα κριτήρια αποζημίωσης, ώστε η Ημαθία να ενταχθεί στην υψηλότερη κατηγορία δεκατεσσάρων ευρώ ανά ζώο (14 €/ζώο), αντί των τεσσάρων ευρώ ανά ζώο (4 €/ζώο), που ισχύουν σήμερα.
Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Χρήστος Κέλλας αναγνώρισε το μέγεθος του προβλήματος και διαβεβαίωσε τον Τάσο Μπαρτζώκα, ότι το Υπουργείο θα εξετάσει τρόπους πρόβλεψης στο νέο θεσμικό πλαίσιο, με στόχο να υπάρξει δίκαιη και αναλογική στήριξη των πληττόμενων κτηνοτρόφων.
Σε δήλωσή του, ο Τάσος Μπαρτζώκας υπογράμμισε:
«Βρίσκομαι σε διαρκή επικοινωνία με το Υπουργείο για το σοβαρό ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι κτηνοτρόφοι της Ημαθίας λόγω της ευλογιάς. Η κοινοβουλευτική μου ερώτηση άνοιξε τον διάλογο και η σημερινή συνάντηση αποτελεί ένα σημαντικό βήμα. Η αναγνώριση του προβλήματος από τον Υφυπουργό είναι θετική, αλλά θα συνεχίσω να πιέζω, ώστε να υπάρξει συγκεκριμένη πρόβλεψη στο νέο πλαίσιο αποζημιώσεων που θα καλύπτει πραγματικά τις ανάγκες των παραγωγών μας».

